Paspoortdrama

Zoals het vorige verhaaltje verraadde was ik vanavond op het ‘stadskantoor’ om mijn paspoort te regelen.

Ik hoop dat hoe dat ging geen voorbode is voor de rest van dit avontuur. Het ging namelijk niet zo soepel.

Eerst al door weer en wind er heen klooien, ik was al doorweekt van fietsen door de regen en toen ook nog lopend half weggewaaid.

Toen was ik daar en eenmaal aan de beurt bleek mijn pasfoto niet goed te zijn, een plukje haar voor mijn ogen… Dus als de wiedeweerga nieuwe foto’s laten maken (bye geld) en weer terug.

Alles verder goed, volgens de dame achter de balie ben ik wel vijf cm gegroeid, misschien waren mijn dikke winterlaarzen hierop van invloed.Hoe dan ook, deze nieuwe lengte heeft ze genoteerd.

Dus dat ging verder van een leien dakje, tot we op het punt van betalen aankwamen. Iets met lege telefoon, €7,50 in de portemonnee en niet veel meer op de betaalrekening.

Hoe dan ook, ik kon onverrichter zaken weer naar huis en kan morgen terug komen.

Overigens, de dame die mij hielp was wel heel enthousiast over mijn reis plannen, dat doet de mens dan toch weer goed.

En morgen dus maar weer een poging wagen.

 

Geef een reactie

