Hans

Ik werd vanmiddag in de stad aangesproken door Hans. Hans werkt bij Terres des Hommes en wilde geld van mij. Zo direct was hij natuurlijk niet, deze vraag hadden ze mooi verpakt in een VR-filmpje, persoonlijke vragen en wat humor. Dit deed Hans uitermate goed.

Hans weet nu van mijn opleiding, leeftijd en hoeveel kinderen ik mogelijk wil en dat ik zelf enig kind ben. En ik weet uit welke stad Hans komt en dat hij goed kan koken. Dit zei hij als lollig overstapje naar zijn doel van onze ontmoeting, namelijk mij zover krijgen dat ik €7,- per maand zou doneren. “Nu vraag ik je €100,- en dan krijg je mij erbij!” Dat klonk als een verleidelijk aanbod, zo lelijk is deze Hans namelijk niet. Helaas was het maar een grapje

Het Virtual Reality filmpje was overigens een hele beleving, je ziet hoe een klein meisje uitgebuit en mishandeld wordt alsof je er zelf bij bent. Ook dat je weet dat je op een krukje in een drukke straat zit en jij ziet daar even niks van (maar anderen zien jou wel) is een gek idee.

Hoe dan ook, Hans deed veel moeite en pakte het leuk in, maar heeft me niet over kunnen halen. Hij geen geld binnengesleept en ik niemand die voor me kookt.

Alleen maar verliezers.

Maar degene die echt verliest is het meisje op het filmpje. Lief meisje, sorry, ik hoop dat er anderen wel die €7,- per maand kwijt kunnen en jou daarmee een beter leven geven..

Geef een reactie

